IĞDIR DEVLET HASTANESİ

IĞDIR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
IĞDIR DEVLET HASTANESİ

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Hasta İletişim Birimi

Güncelleme Tarihi: 13/02/2018

HastaİletisimBirimi.png


Hasta Sorumluluklari

1) Genel Sorumluluklar
 
Kisiler kendi sagligina dikkat etmek için elinden geleni yapmali ve saglikli bir yasam için verilen tavsiyelere uymalidir.
Kisi uygunsa kan verebilir ya da organ bagisinda bulunabilir.
Basit durumlarda kisiler kendi bakimlarini yapmalidir.
 
2) Sosyal Güvenlik Durumu 
 
Hasta; saglik, sosyal güvenlik ve kisisel bilgilerindeki degisiklikleri zamaninda bildirmek durumundadir.
Hasta; saglik karnesinin (Yesil Kart) vizesini zamaninda yaptirmak zorundadir.
 
3) Saglik Çalisanlarini Bilgilendirme 
 
Hasta; yakinmalarini, daha önce geçirdigi hastaliklari, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmedigini, eger varsa halen kullandigi ilaçlari ve tüm sagligiyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
 
4) Hastane Kurallarina Uyma 
 
Hasta; basvurdugu saglik kurulusunun kural ve uygulamalarina uymalidir.
Hasta saglik Bakanligi ve diger sosyal güvenlik kurumlarinca belirlenen sevk zincirine uymalidir .
Hastanin; tedavi, bakim ve rehabilitasyon sürecince saglik çalisanlari ile isbirligi içinde olmasi beklenir.
Hasta; randevulu hizmet veren bir saglik tesisinden yararlaniyorsa randevunun tarih ve saatine uymasi ve degisiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta; hastane personelinin, diger hastalarin ve ziyaretçilerin haklarina saygi göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine verdigi zararlari karsilamak zorundadir.
 
5) Tedavisi Ile Ilgili Önerilere Uyma
 
Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadigi yerleri sormalidir.
Hastanin; tedavisiyle ilgili önerilere uyum saglayamama durumu söz konusu ise bunu saglik çalisanina bildirmesi gerekir.
Hasta saglik bakim ve taburculuk sonrasi bakim planini beklendigi gibi dogru anlayip anlamadigini belirtmesi gerekir.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasindan dolayi dogacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

Hasta Haklari

Bir Saglik Kurulusuna, Saglik Hizmeti Almak Için Basvurdugunuzda;
 
1) Hizmetten genel olarak faydalanma:  Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde saglik hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç,ekonomik ve sosyal durumlari dikkate alinmadan hizmet alma hakki vardir.
 
2) Bilgilendirme ve bilgi isteme:  Her türlü saglik hizmetinin ve imkaninin neler oldugunu ögrenmeye ve saglik durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazili isteme hakki vardir.
 
3) Saglik kurulusunu  ve personelini, seçme ve degistirme:  Saglik kurulusunu seçmeye, degistirmeye ve seçtigi saglik tesisinde verilen saglik hizmetlerinden faydalanmaya, saglik hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diger saglik çalisanlarinin kimliklerini, görev ve unvanlarini ögrenmeye seçme ve degistirmeye hakki vardir.
 
4) Mahremiyet: Gizlilige uygun bir ortamda her türlü saglik hizmeti almaya haklari vardir.
 
5) Reddetme, durdurma ve riza: Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasini istemeye, tibbi müdahalelerde rizasinin alinmasina ve riza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakki vardir.
 
 6) Güvenlik: Saglik hizmetini güvenli bir ortamda almaya hakki vardir.
 
7) Dini vecibeleri yerine getirebilme: Saglik tesisinin imkanlari ölçüsünde ve idarece alinan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakki vardir.
 
8) Insani degerlere saygi gösterilmesi, sayginlik görme ve rahatlik: Saygi, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, sefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik sartlar saglanmis gürültülü ve rahatsiz edici bütün etkenler giderilmis bir saglik hizmeti almaya hakki vardir.
 
9) Ziyaret ve refakatçi bulundurma: Saglik tesislerince belirlenen usül ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatin ve saglik tesisinin imkânlari ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakki vardir
 

10) Müracaat, sikayet ve dava hakki: Haklarinin ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü basvuru, sikayet ve dava hakkini kullanmaya hakki vardir.