IĞDIR DEVLET HASTANESİ

IĞDIR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
IĞDIR DEVLET HASTANESİ

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Hastane Genel Kuralları

Güncelleme Tarihi: 11/02/2018

hastanekuralları.jpg

  • Hastanedeki hasta kabul ve her türlü işleminizde resmi kimlik (nüfus cüzdanı veya ehliyet ) kullanılacağından lütfen yanınızda getirmeyi unutmayınız.
  • Poliklinik muayeneleri için size verilen randevu saatlerine uyunuz.
  • Hastane ortamında yüksek sesle konuşup diğer hastaları rahatsız etmeyiniz.
  • Hastane içinde sigara içilmesi yasaktır. 
  • Şüpheli bir durum ya da şahısla karşılaştığınızda mutlaka ilgili servis sorumlusunu bilgilendiriniz ve bina girişlerindeki güvenlik görevlilerinden yardım isteyiniz.
  • Herhangi bir eşyanızın kaybolması, çalınması yada sahipsiz bir eşya görülmesi halinde ilgili bölümün güvenlik personeline bilgi veriniz.
  • Aracınıza değerli eşya bırakmayınız.
  • Tanımadığınız kişilerden yardım istemeyiniz ve bu kişilerin yardım tekliflerini kabul etmeyiniz. 
  • Hastanemiz içerisinde ihtiyacınız olan tekerlekli sandalyeyi Halkla İlişkiler biriminden temin edebilirsiniz.

            YATAN HASTA,  ZİYARETÇİ ve REFAKATÇI KURALLARI

  • Hastane ziyaret saatleri her gün  sabah 10-11arasındadır.
  • Lütfen ziyaret saatlerine uyunuz. Hasta açısından sakınca doğurabilecek  durumlarda ziyaret Doktor iznine bağlıdır.
  • Ziyarete gelen kişilerin hasta odasında kalma süreleri 20 dakika ile sınırlandırılmıştır. Özel durumlara bağlı uzatmalar için Doktor veya Hemşire izni gereklidir. 
  • Hasta yatışı sırasında ilgili hekim tarafından belirlenen diyet  listesine uyunuz. Dışarıdan yiyecek ve içecek getirmeyiniz. 
  • Yatış sırasında her türlü değerli eşyanızı, kendi yakınınıza teslim ediniz. 
  • Dâhili telefon numaranız hasta odalarında bulunan telefonun üzerinde yazılıdır. Yakınlarınız Santral aracılığı ile bu numaralardan size ulaşabilir. 
  • Hastane işleyiş ve düzeni ile ilgili her türlü soru ve sorunlarınız için Hemşirenize veya Halkla İlişkiler Bölümü’ne başvurabilirsiniz.
  • Hasta yatışı sırasında refakatçi gerekiyorsa hastanın doktoru tarafından belirlenir ve 1 kişi ile sınırlıdır, refakatçı  kartı almak için kat güvenlik görevlisine başvurunuz.
  • Hasta dolaplarında yiyecek bulundurmayınız.
  • Yattığınız klinikteki görevlilerin uyarılarına dikkat ediniz.
  • Yanınızda getirdiğiniz ilaçlarınızı yatış sırasında hemşirenize teslim ediniz.
  • Size takılan bilekliğinizi güvenliğiniz açısından taburcu olana kadar çıkarmayınız. 
  • Sizin ve hastanızın güvenliği için, size verilen refakatçı yaka kartlarını mutlaka yakanıza takılı bulundurunuz.
     
  • Hastaneye 10 yaşın altında çocuk ziyaretçi getirilmemesine özen gösteriniz. 
  • Odalarınızda bulunan malzemeleri dikkatli ve özenli bir şekilde kullanınız. Mevcut eşyaları başka odalara taşımayınız. 
  • Odalarda ve koridorlarda bulunan klima ayar düğmeleri kullanımı için hastane personelinden yardım isteyiniz. Klima çalışırken oda cam ve kapılarını kapalı tutunuz.
  • Hastanemize gelirken evinizden yatak çarşaf takımları getirmeyiniz. Bu ihtiyaçlarınız hastanemiz tarafından karşılanmaktadır.
  • Yatan hastalar; servis hemşiresinin bilgisi olmadan odadan ayrılamaz.
  • Refakatçilerin Saat 22ºº‘den itibaren  kat nöbetçi hemşirelerin bilgisi olmadan servis dışına çıkmamaları gerekmektedir. ihtiyaçlarınızı hastane kantinimiz tarafından telefon ile karşılayabilirsiniz.
  • Hasta odalarından ve camlardan aşağıya çamaşır asmayınız çöp atmayınız.
  • Dışarıdan Su ısıtıcıları, saç kurutma makinesi gibi elektrikli cihazlar getirmeyiniz. (Cep telefonu ve şarj malzemeleri hariç)        
  • Kat görevlisi tarafından verilen tv kumandaları dışında tv kumandası getirmeyiniz.
  • Ziyaretçi ve Refakatçılar; hasta yataklarına oturmayınız. Sizin için odalarda mevcut olan koltukları kullanınız.
  • Acil durumlarda oda veya wc lerde bulunan çağrı butonlarını kullanınız.
  • Hastaneyi temiz tutunuz. Çöplerinizi evsel atık kutularına atınız.
  • Tuvaletleri ve lavaboları temiz kullanınız. 
  • Kişisel eşyalarınızı size ayrılmış olan dolaplarda saklayınız. 
  • Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri ve şikâyetlerinizi Hasta Hakları Birimi’ne iletebilir veya dilek öneri formuna yazıp dilek öneri kutularına atabilirsiniz.